Informacja zwrotna – przed treningiem, w trakcie oraz po treningu poświęcajmy czas i rozmawiajmy z zawodnikami.
Poprzez ten kanał komunikacji dowiemy się różnych rzeczy np. czy zawodnik rozumie grę, czy potrafi podjąć optymalną decyzję w danej sytuacji oraz czy wyciąga wnioski z naszych wcześniejszych wskazówek.
Dopasowanie przeciwnika do umiejętności zawodnika – starajmy się dobierać zawodników o podobnym poziomie umiejętności:
1. Jeśli nasz zawodnik będzie miał przeciwnika o dużo mniejszych umiejętnościach, jego zaangażowanie oraz motywacja będą na poziomie odbiegającym od najwyższych;
2. W przypadku gdy przeciwnik będzie dużo lepszy może to doprowadzić do pogłębienia braku pewności siebie, obniżenia motywacji, a nawet w drastycznym przypadku do zakończenia uprawiania sportu.
Stopniowanie trudności – jeśli uda nam się podzielić grupę na początkujących oraz zaawansowanych to następnie dobierajmy środki treningowe w taki sposób, by każdej z grup trening dawał radość oraz satysfakcję, a także żeby zadania treningowe były wykonalne dla każdego dziecka.
Zadania indywidualne – naszym zadaniem jest dbanie o kompleksowy rozwój zawodnika. Każdy może mieć obszary takie jak technika, taktyka, motoryka, szybkość na nieco innym poziomie. Starajmy się wyznaczać zróżnicowane zadania nawet w tej samej jednostce treningowej. Dla przykładu: możemy w jednym zadaniu zwracać uwagę na przyjęcie kierunkowe określonej grupy, a u drugiej na jakość i siłę podania. W następnej np: na drybling i uderzenie, a jeszcze w kolejnej na doskok, asekurację czy wsparcie w ataku. Na koniec zajęć zbierzmy informację zwrotną czy zawodnik wykonał powierzone mu zadanie.
Zadanie domowe – wolny czas zawodnicy mogą wykorzystać na wykonanie zadania domowego, co pozwoli im w szybszym tempie podnieść swoje umiejętności. Pamiętajmy, że trening w klubie to tylko kilka godzin w tygodniu. Zachęcajmy naszych podopiecznych do regularnego szlifowania swoich umiejętności ruchowych oraz do wszelkich dodatkowych aktywności fizycznych.